No more panic!

Det sägs att jag har ett kontrollbehov.
Det stämmer troligen... Ända sedan Hannah föddes, more or less, så har hennes mamma fått henne at sova på utsatt tider varje dag, visst antal timmar och mat på samma tider alltid.
Underbart säger de flesta, funkar det är så skönt!


Visst funkar det, som oftast. Men fungerar det egentligen?

Sedan vi tog bort nappen för lillfisen sover hon bättre, men hon vill sova mer än i vanliga fall.  Så då undrar jag..
Har hon fått sova för lite innan? Eller sover hon sämre nu?

För att komma till bukt med detta har jag bestämt mig för att sluta följa mitt schema så maniskt och ta dagen som den kommer, nästan iaf! :-D

Någon gång mellan 7-8 ska vi gå upp och fisen ska sova någon gång mellan 19-20.
Detta betyder att vi nu mer kankse kan ha lite mera som vi vill under dagarna. Vill hon sova 45 min får hon göra det, vill hon sova 2h får hon göra det. Så får vi se sen hur det ska bli ..
Men jag ska ge det ett ärligt försök,

Utan schema kankse jag kan sluta få panik för att vi inte följer schemat. Vem vet, hon kan ju faktistk fixa detta själv?
Istället för att lita på att mitt barn är ett genomsnittsbarn som behöver genomsnittsmängden sömn kanske jag ska lita på att mitt barn tar sig det den behöver och sover vad hon behöver, bara hon får möjlighet till det.

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0