Tjolavippen!

Ja, då har man äntligen sållat sig till den stora mängden människor som redan har bloggar.
Varför ska man ha en blogg då kan man ju undra?
Ja... Detta har jag ju funderat på ett tag med, men har kommit fram till att det är ett bra sätt att kommunicera med andra nära och kära som inte är här i närheten och ja, dela med mig av livet underabara händelser till andra.

Sprid lite kärlek så blir världden en gladare värld! :-D

Idag är ju en sån där dag som egentligen är rätt tråkig. LIllan har somnat brevid mig i soffan nyss och se väldigt fridfull ut. Antar att det är meningen att jag ska vika tvätt men helt ärligt, vem vill?!?!   Föräldraledighet är ju nästan som semester så varför engagera sig eller?! Hahaha


När jag blev gravid sa alla till mig att det skulle bli skitjobbigt, vi skulle inte få sova alls och hon skulle mer eller mindre skrika hela tiden.
Vår dotter sover hela nätterna och då menar jag heeeela natten  från 20-06, gråter nästan aldrig och ler och skrattar så man ser hela den tandlösa gommen. Visst, även vi har haft våra perioder,  med de är lätt räknade på en hand.
Så min nya strid i livet ska nog bli att få folk att inse att inte alla bebisar gråter hela tiden, vill bli burna konstant och att de faktiskt kan sova hela natten om de så vill redan vid 2mån ålder.
Undrar hur detta ska gå til bara?!  :-D

Kanske ska jag istället för att vika tvätten, ta och göra klart mina dopkort och scrappa lite på stumpan istället. Det är iaf avsevärt mer skoj än att städa, tömma diskmaskiner, vika tvätt och städa ur nappflaskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0