Idag ska vi ha besök

av lite mammor och bebisar och efteresom jag snöat in på smoothies så är det det som bjuds!
Jag gillar smoothies för det är så enkelt och mättande.
Just nu har jag blitvit tokig i banan, hallon, blåbär med lite yoghurt i så klart.

Igår på ICA dock såg jag en smart sak, eller ja, man kan lika gärna göra det själv men det är jusmidigt för latmaskar.
I frysdisken fanns färdiga påsar  till smoothies. I påsen fanns 4 småpåsar med 125gr frukt i, dvs redan uppmätt till den perfeka smoothien. Så skulle man bara tillsätta juice eller yoghurt eller fil för den delen, mixa så var det klart.
Är man lat så är man :-D Jag är dock inte lat och lite lätt snål så jag köpte vanliga frysta bär.
Man kan tjäna pengar på allt nuförtiden.

Kankse ska jag lansera min nya idé om ett föräldraförkläde. Idén uppkom häromdagen när Hannah kom på den briljanta idén att prutta med munnen medans hon hade lasagne i den. Jag hade vid tillfället vita byxor på mig. Resultatet = jag har nu ett par klorade vita byxor.  Så om man då haft ett föräldraförklade hade jag ju inte behövt klora mina byxor omedelbart efter att hon ätit klart. 
Dö smart tyckte jag att jag var när jag kom på det, men nu när jag skriver det låter det inte lika smart faktistk.
Varför är det så att det som låter vettigt initialt ofta låter korkat i efterhand?!

Kommentarer
Postat av: Malan

Visst är de små liven underbara!!?!

Massor av kramizar

2009-06-05 @ 16:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0