Kanelbullarnas hämnd

Hmm ja.  Just det..
Jag älskar kanelbullar. Helst mina egna hemmabakade sådana. Rätt ut ur ugnen, rätt in i munnen tillsammans med ett glas med mjölk. Riktig mjölk, inte sån där minimjölk...

Dock verkar detta nu ha tagit ut sin rätt på min kropp. Det eller att vara gravid och få bebis, men mest sannolikt är det nog att kanelbullarna ger igen på mig.

Tror att de inte gillar att jag slukar dem så fort att de knappt hinner svalna alls, och att de har gaddat ihop sig och tänkt "nu jävlar, nu ska jag ge igen på henne, den jävla tanten som aldrig kan låta oss vara ifred! Mwuahhah" (föreställ er ett elakt skratt) Kanelbullsgeneralen ger sedan signal för full attack på rumpa och höft, och alla hans trogna undersåtar har nu placerat sig där för gott känns det som.

Nu kan man ju undra var jag fått detta från. Det var så här enkelt:
1. Gå upp på morgonen, titta ut och konstatera att du måste leta fram en jacka som tål regn om du ska kunna gå ut med barnvagnen idag.
2. Gå ut i garaget.
3. Bli skitsur för att
a) sambon ställt en massa saker framför din garderob så du måste genomföra ett mindre bodypump-pass för att komma in till garderoben.
b) Du äntligen får fram jackan men den luktar skumt, undrar vad det kan bero på? Hmmmm
4. Prova jackan, ta ett rejält tag i dragkedjan och försök sedan, gärna med lite våld, att få ihop de båda sidorna av jackan.
5. Få ett totalt FRISPEL för att du kan knäppa jackan men ser ut som en jävla stoppad korv i den och du hatar den jättemycket just nu.
6. Lugna ner dig och ta fram sambons jacka istället. Den kommer ju passa klockrent, herrstorlekar är ju alltid rymligare!
7. Fortsätt att återkomma till ditt uppretade stadium under hela förmiddagen. Mest av allt, under din promenad har du tid att på att  lacka till rejält över att  din jacka inte gick på dig.
8. Börja fantisera ihop varifrån detta tjock nu kommer ifrån, du som ändå varit så hälsosam på senare tid.
9. Rannsaka dig själv. Inse att läsk, donken, kanelbullar och vaniljsnäckor inte är hälsosam mat.
10. Bli förbannad istället för uppretad, börja powerwalka med barnvagnen så att rundan som i vanliga fall tar 1h tar 40 min ist..

Ja så enkelt är det, om ni ni har ett behov för att bli uppretade och förbannade! :-D

Kommentarer
Postat av: Karin

hm.. känner igen det där med att se ut som en stoppad korv ..tror det är någon felproduktion på jackorna :)

2009-05-08 @ 18:42:28
URL: http://karinskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0